יום שישי, 23 בנובמבר 2012

המרק של סבתא - סוד משפחתי

מרק חם בחורף. תודו שזה אחד הדברים הכי כפים שיש!!
זה נכנס לתענוגי חורף כמו פוך, שוקו חם עם מרשמלו, סרט (סקס והעיר הגדולה) ועוד.
ולנו יש מרק של סבתא, אמא שלי מכינה אותו טיפה שונה מסבתא ואני מכינה אותו טיפה שונה מאמא.. אבל הוא עדין נקרא המרק של סבתא..
הסוד ואני לא מאמינה אבל אני מגלה פה סוד משפחתי.. זה בביצה עם הקמח.. יאמי..
פשוט תנסו ותבינו כמה שזה טעים.

מה צריך?

ירקות - 1 בצל גדול,
2-3 שיני שום,
2-3 גזרים, 
קישוא,
2 תפוחי אדמה
רבע כרוב
רבע כרובית
פטרוזילה על פי הטעם.
4 כפות גדולות של אבקת מרק (תלוי בגודל הסיר - שווה לטעום שלא יהיה יותר מדי מלוח)
פלפל שחור
3 כפות שמן

מה עושים?

  • סיר על הגז, להוסיף שמן וכשהוא חם להוסיף את הבצל והשום לטיגון זהוב קל.
  •  להוסיף 3/4 סיר מים.
  •  להוסיף את הירקות + אבקת מרק ופלפל.
  •  לכסות עם סדק קטן לאוויר למשך של לפחות שעה על אש נמוכה - בינונית.
  •  להכין 3/4 כוס קמח ולערבב עם ביצה וקצת מים פושרים.
  •  לטפטף לסיר שיצאו כמו עננים קטנים.
  •  להוסיף את הפטרוזליה ישר אחרי ולתת לסיר עוד 10 דק' על הגז. 
  •  על פי טמיר - ניתן להוסיף שקדי מרק לכיף.
  •  אני אוהבת את זה עם פרוסת לחם שווה וחמאה.
_____________________________________________________
בתיאבון!

הירקות הבסיסים - גזר, קישוא, תפוח-אדמה, בצל, שום, פטרוזליה (ניתן גם כרוב וכרובית)





הסוד שלי - לאחר שעה של בישול מוסיפים 3/4 כוס קמח מעורבבת עם ביצה ומים פושרים






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה